ANMÄLAN, FELANMÄLAN

Alla frågor, förslag, anmälningar och ärenden angående drift, underhåll och ekonomisk förvaltning hänvisas direkt till Storholmen AB utan att först gå via styrelsen. Storholmen vidarebefordrar till dem som ska hantera ärendet. På detta sätt blir allt dokumenterat och spårbart.


Storholmen kontakt

Storholmen Storholmen AB

Mail info@storholmen.se

Telefon tel 0771-786 746 vardagar kl 07-21.


Felanmälan

Driftstörningar- och underhållsfel anmäls till Storholmen på detta formulär . De i sin tur lotsar ärendet vidare. X


Anmälan

Andra ärenden än felanmälan, tex fakturaärenden, kö till P-plats, meddelanden, förslag och frågor anmäls till Storholmen på detta formulär . X

Akut anmälan

Vid fara för liv eller fastighet:

Brand, inbrott eller livsfara – ring 112

Stora hissen står - anmäl enligt info i och vid hissen.

Fastigheten i fara - anmäl till Storholmen.


Utanför arbetstid anmäl till

Dygnet-runt-jour 08-18 70 00

Skall användas restriktivt eftersom varje larm debiteras föreningen med ca 2000 kr. Missbruk debiteras den som larmat.

Rutiner vid fel

Det finns situationer där vi själva kan åtgärda fel innan felanmälan görs. Se Rutiner vid fel som berättar om felsökning du ska göra innan felanmälan görs. Där beskrivs vad du gör vid

  • Elavbrott (Elförsörjning)

  • Hisstopp (Hissar)

  • Inpasseringsproblem, borttappade nycklar, utelåst

  • Krånglande låsta dörrar till allmänna utrymmen

  • Uppställning av ytterdörr

  • Översvämning (Vattenförsörjning)

  • Ventilationssystem

  • Luftning av element (Värmesystem och varmvatten)